Sider

onsdag den 13. juli 2011

En liten stuga med Vintage Pink

Jag tycker väldigt mycket om att bygga små hus i papper, och när jag nu fick den stora äran att få vara med här i Riddersholm Designs team var det självklart att bygga ett litet hus av Riddersholmspapper också. Det blev en liten stuga med ljuvliga serien Vintage Pink.

Här är verandan. Självklart måste där finnas en liten hammock också. Taket, som man ser ganska tydligt här, är gjort av utstansade små cirklar, som jag böjt till runt en strumpsticka och limmat fast omlott.

En liten närbild av skorstenen, som fortsätter ner i huset och blir en öppen spis.

Här ser vi den spisen lite närmare, samt resten av "köket".



Så blev det ett litet sovrum också, komplett med våningssäng och en liten byrå.

De fina tavlorna i rummet kommer från klipparket som hör till Vintage Pink-kollektionen.

Så, vad säger ni? Märks det att jag aldrig fick något riktigt fint dockhus när jag var liten, utan jag får ta igen allt det där nu som vuxen i stället ;)


//Jenny

4 kommentarer:

  1. Jenny I love it, this is amazing and I know they are fun to make!

    SvarSlet
  2. Wow! HELT fantastiskt!!!

    SvarSlet
  3. Så flot, nu får ordet miniature en ny dimention.
    Tak for ideen. Kh 10na

    SvarSlet
  4. So sweet and love all the detail and little swing on the porch :)

    SvarSlet