Sider

søndag den 12. september 2010

Underbara hav

Hejsan! I väntan på de helt fantastiska höst- och julpappren (ni har väl kollat in dom här i e-katalogerna) så tänkte jag visa vad jag gjort med härliga Happy Party och Turquoise Hill.  Den första layouten handlar om sonen och hans kärlek till havet och lämpligt nog är detta foto taget vid Jyllands västkust för 2 år sedan. Pappret är Fussy från Happy Partykollektionen. Helt perfekt eftersom det både hade sandfärgen och rosa och passade både strand och solnedgång på fotot.hav 2
Cirkeln och de utklippta stämpelmotiven är Funny från samma kollektion.
Nästa layout handlar om sonens kärlek till gåstolen. Den var också intensiv… :):):)  Här har jag använt papper från Turquoise Hill, bakgrundspappret är fina Tatiana och det häftiga mönstrade är Tegwen.
Gåstol
Av scrapbitarna gjorde jag ett kort. Tegwen är så läckert och gör hela kortet tycker jag.
Thinking of you 4Här är ett till, också gjort av scrappapper från Turquoise Hill som stämplats med en textbakgrundsstämpel först.  Sen har jag clear-embossat stämpeln Remember och därefter inkat pappret med Distress ink – Broken China. Då träder remember-stämpeln fram jättefint. Kallas clear resist teknik, och har du inte provat så gör det – blir jätteläckert!
RememberJag tycker dessa papper är helt underbara tillsammans med Kraft cardstock. Kan inte riktigt få nog av det… :):):)
Ha en trevlig kväll!
Tesa

1 kommentar:

  1. super lækre layouts og kort. Skønne detaljer hele vejen igennem.

    SvarSlet